امروزه به نظر مي رسد که ويدئو مارکتينگ يا همان بازاريابي ويدئويي محبوبيت بيشتري در بين دانشجويان سئو سايت دارد. با کمي تحقيق در اين مورد متوجه مي شويم که محتواي متني با گذشت زمان جايگاه خود را به محتواي ويدئويي داده است؛ چراکه ويدئو کاربران بسيار بيشتري را به خود جذب مي کند.


براي اثبات اين قضيه کافي است نگاهي به عملکرد YouTube بياندازيم؛ چراکه دومين موتور جستجو جهان يوتيوب مي باشد (گوگل در رتبه نخست قرار دارد). ما در اين مقاله به بررسي برخي نکات مهم بازاريابي ويدئويي و بعضي ابزارهاي کاربردي در اين زمينه مي پردازيم.


YouTube در سال 2005 با بازديد نسبتا کمي شروع به کار کرد. از آن زمان تا به حال توانسته است با داشتن 5 ميليارد بازديد و 30 ميليون بازديد کننده در طول روز به بزرگترين پايگاه ويدئويي جهان تبديل شود. در رقابت با اين موتور جستجو قدرتمند شاهد ظهور رقباي موفقي در اين زمينه هستيم. Instagram ،Facebook Live و Snapchat برخي از اين رقبا هستند.


تحقيقي که در سال 2017 توسط HobSpot انجام شد نشان داد که کاربران فضاي مجازي ويديئو را به هر محتواي ديگري ترجيح مي دهند. در نتيجه، امروزه برندهاي مختلف توجه خود را بيشتر بر روي بازاريابي ويديويي متمرکز مي کنند.


در سال 2019 تعداد کسب و کارهايي که ويدئو را به عنوان يک ابزار بازاريابي انتخاب کردند به 87 درصد رسيد که نسبت به سال هاي قبل افزايش قابل توجهي داشته است.


حالا وقتشه!   اينو بخون: اهميت سئو سايت براي کسب و کار اينترنتيپيشنهاد نويسنده اين است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.


اهميت بازاريابي ويدئويي در کسب و کار اينترنتي


قبل از شروع به هر کاري شما بايد اهميت بازاريابي ويدئويي را به خوبي درک کنيد تا بتوانيد عملکرد بسيار موفقيت آميزي در اين زمينه داشته باشيد. در ابتدا بايد به اين موضوع توجه کنيم که ما انسان ها موجودات بصري هستيم و علاقه به چيزهايي داريم که خارج از حالت متني باشند. بنابراين طبيعي است که تماشاي ويدئو را به مطالعه مقاله هاي مختلف ترجيح بدهيم. مغز ما 95 درصد اطلاعاتي که در يک ويدئو مي بيند به خاطر مي سپارد. اين در حالي است که اين عدد در مورد مقاله هاي متني به 10 درصد کاهش پيدا مي کند.


دليل مهم بعدي که بر اهميت ويدئو مارکتينگ مي افزايد، محبوبيت گوشي هاي هوشمند در بين افراد است. در دهه اخير تلفن هاي همراه، به عضوي جدانشدني از زندگي مردم تبديل شده است. نقريبا 75 درصد از تمام بازديدهاي ويدئويي جهان از طريق تلفن هاي همراه انجام مي شود.


اين يعني که اگر شما بدانيد که چگونه محتواي ويدئويي خود را ارائه دهيد که باب ميل مخاطبانتان باشد، بازديد فوق العاده اي دريافت خواهيد کرد؛ چراکه اگر افراد ويدئويي را مفيد بدانند، ان را براي ديگران به اشترک مي گذارند.


نکات مهم بازاريابي ويدئويي براي افزايش ترافيک سايت


نکته بسيار مهمي که در افزايش بازديد ويدئو شما موثر است، کاور و عنوان ويدئو مي باشد. به طور کلي در سئو سايت، عنوان يکي از مهمترين فاکتورهايي است که در بهبود رتبه سايت و افزايش نرخ کليک موثر است.


عنوان ويدئو در بازاريابي ويدئويي کليد اصلي جذب مخاطب براي شما است. عنوان مسئله است که کاربران با مشاهد آن متوجه محتواي ويدئو شما مي شوند. بهينه سازي عنوان ويدئو به شما کمک مي کند تا کليک هاي بيشتري را دريافت کنيد که در نتيجه آن ترافيک سايت شما افزايش پيدا خواهد کرد.


کاربران به هيچ وجه علاقه ندارند که فريب بخورند. به همين علت بايد از کاوري براي محتواي ويدئويي خود استفاده کنيد که از داخل ويدئو انتخاب شده باشد. طبيعتا اين عکس انتخابي بايد جذاب باشد تا کاربران بيشتري را به خود جذب کند.


علاوه بر اين ها اگر براي وب سايت خود شروع به توليد محتوا ويدئويي کرده ايد حتما از شبکه هاي احتماعي نيز براي انتشار اين محتوا استفاده کنيد. به طور ميانگين افراد روزانه دو تا سه ساعت از وقت خود را در اين رسانه هاي اجتماعي صرف مي کنند؛ مثل اينستاگرام، فيسبوک و موارد ديگر. بنابراين اين روند کمک به سزايي به تبليغ برند شما مي کند.


آموزش بازاريابي ويدئويي,اهميت ويدئو مارکتينگ,بازاريابي ويدئويي


کاربرد بازاريابي ويدئويي در شبکه هاي اجتماعي


شبکه هاي اجتماعي يکي از بهترين ابزارها براي تبليغ کسب و کار و برند شما است. شما با استفاده بهينه از آن ها مي توانيد به راحتي مخاطبين بسيار زيادي را به وب سايت خود جذب کنيد. در نهايت بهتر است توجه داشته باشيد که علاوه بر رضايت مخاطب، ويدئو شما بايد از نظر موتورهاي جستجو نيز ارزشمند باشد. فراموش نکنيد که متاديتاي فايل ويدئويي خود را با کلمات کليدي مرتبط پر کنيد.


mobile friendly بودن محتوا ويدئويي


همانطور که قبلا نيز گفتيم، ويدئوها بيشتر بر روي تلفن هاي همراه است که ديده مي شوند. طبق نظرسنجي که توسط فيس بوک انجام شد، بيشتر کاربران فضاي مجازي ترجيح مي دهند به جاي استفاده از کامپيوتر از تلفن همراه خود براي ديدن يک ويدئو استفاده کنند.


براي نمايش ويدئو خود به کاربران سايت، از پليرهايي استفاده کنيد که محبوبيت بالايي دارند؛ مثل YouTube ،Vimeo و Brightcove. اين پلتفرم ها با افزايش و کاهش کيفيت ويدئو بر اساس پهناي باند افراد، زمينه را براي ايحاد رضايت آن ها فراهم مي کنند.


يکي ديگر از مهمترين نکات بازاريابي ويدئويي که در mobile friendly اهميت بالايي دارد، اندازه متن است. اگر در برخي قسمت هاي محتواي ويدئويي خود از متن استفاده مي کنيد، بهتر است دقت داشته باشيد که در اندازه آن بايد مطابق با بيشتر صفحات تلفن همراه کاربران باشد.


نکته پاياني Video Marketing که در کلاس هاي آموزش سئو خيلي به آن تاکيد مي شود، هدف دار بودن ويدئو شما است. شما بايد دقيقا بدانيد که چه محتوايي را مي خواهيد به صورت تصويري ارائه بدهيد و قصد شما از آن چيست. کاربران نيز بايد بعد از تماشاي ويدئو بدانند که چه هدف چه بوده است و اکنون بايد چه کاري را انجام دهند.


به طور کلي يک بازاريابي ويدئويي در حالتي موفق است که مخاطب را به انجام کاري وادار کرده و در او انگيزه ايجاد کند. در نهايت، اين ورند موجب مي شود تا افزايش ترافيک چشمگيري داشته باشيد.


 


https://www.newseo.ir/seo-learning/increasing-traffic-by-video-marketing


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ويدئويي ,ويدئو ,بازاريابي ,کاربران ,افزايش ,بايد ,بازاريابي ويدئويي ,محتواي ويدئويي ,داشته باشيد ,استفاده کنيد ,افزايش ترافيک
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نیلو دانلود ایران ملودی دبستان حضرت رقیه (س) خوی Somphet رمان هایی برای وقت ازاد بیمه عمر دوربین کنون بیمه عمر برای شما بیستمین پرسش مهر رئیس جمهوری